قوانین سایت

قوانین سایت

 

قوانین عمومی

کلیه مهمانان، میزبانان و مشتریان عزیز که قصد استفاده از خدمات اتراق را دارند، باید مفاد قوانین اتراق را کامل مطالعه کنند. بدین وسیله به اطلاع تمام کاربران عزیز می رساند، قوانین عمومی این وب سایت در هفت ماده کلی به شرح زیر می باشد:
1-کلیه فعالیت های اتراق در چهارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده می باشد. کاربران عزیز نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط می باشند.
۲- هرگونه فعالیت در وبسایت اتراق از جمله ورود به وب سایت، ثبت نام و استفاده از حساب کاربری، ثبت و انتشار اقامتگاه جهت اجاره، ثبت درخواست رزرو و یا هرگونه استفاده از وبسایت و اپلیکیشن اتراق، به معنای آگاه بودن کاربر از قوانین اتراق و نحوه استفاده از سرویس های آن و به معنی پذیرش کامل متن فعلی شرایط و قوانین اتراق است.
۳- حق هرگونه تجدید نظر و به روز آوری شرایط و قوانین و همچنین عملکرد و محتوی وبسایت، اپلیکیشنهای آن و کارمزد خدمات وبسایت، در هر زمان و بدون اطلاع قبلی، به دلایلی همچون بهبود عملکرد، افزودن یک قابلیت جدید به خدمات اتراق و یا اجرای پیشنهادهای کاربران، برای اتراق محفوظ است.
۴- لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج در این صفحه، از تاریخ نشر یا به روزآوری آن، از همان لحظه انتشار، قابل اجرا است و جایگزین کلیه توافق های قبلی محسوب می شود.
۵- اگر با تغییرات ایجاد شده در قوانین وبسایت مخالف باشید، میتوانید حساب کاربری خود را در هر زمان که تمایل داشتید ببندید. بدیهی است که ادامه کار شما در وبسایت اتراق، به معنی پذیرش تغییرات حاصل شده و شرایط و قوانین به روز شده اتراق می باشد.
ماده ۱- تعاریف و اصطلاحات
اصطلاحاتی که در این شرایط و قوانین به کار رفته، دارای معانی مشروح زیر است:
1-1- کاربر: شخصی است که با فناوری ارتباطی به وبسایت یا اپلیکیشن های اتراق متصل و از خدمات نرم افزاری اتراق بهرمند می شود، شامل میهمان و میزبان. همچنین بازدیدکنندگانی که مراحل ثبت نام را به انجام نرسانده و به عضویت اتراق در نیامده اند نیز از لحظه ورود به وبسیات یا اپلیکیشن اتراق کاربر وبسایت محسوب می شوند.
۲ – ۱- میهمان: شخصی است که در وبسایت یا اپلیکیشن اتراق ثبت نام کرده و برای اجاره اقامتگاهی در وبسایت یا اپلیکیشن اتراق، برای میزبان پیامی مرتبط با رزرو و یا درخواست رزرو ارسال کرده باشد و یا اقامتگاهی را از طریق وبسایت یا اپلیکیشن اتراق بصورت موقت به اجاره خود درآورده باشد.
۳ – ۱- میزبان: شخصی است که در وبسایت و یا اپلیکیشن اتراق، ملک یا املاک متعلق به خود و یا تحت اختیار و کنترل خود را جهت اجاره به کاربران میهمان اتراق ثبت کرده باشد.
4-1- شرکت : گردشگری اتراق.
5-1- اقامتگاه: ملک خصوصی که توسط میزبان مربوطه برای اجاره و ارائه خدمات اقامتی به میهمانان و گردشگران، مهیا شده و در سایت اتراق ثبت شده باشد.
6-1- اتراق: سرویسی که شرکت اتراق ارائه میدهد.
7-1- حساب کاربری: حسابی است که افراد برای استفاده از سرویس اتراق در نرم افزار اتراق ایجاد کرده اند.
8-1- اعتبار مبلغی است که کاربران در کیف پول حساب کاربری خود، جهت استفاده از سرویس اتراق دارند.
۹ - ۱ اجاره بها: نرخ اجاره اقامتگاه که می بایست در ازای اقامت میهمان در اقامتگاه مشخص، توسط میهمان به میزبان مربوطه پرداخت
گردد.
10-1- محتوای اتراق: شامل هرگونه محتوی متنی، تصویری، ویدئویی که اتراق از طریق وبسایت، اپلیکیشن، حساب های رسمی شرکت در شبکه های اجتماعی و یا شرکتهای تبلیغاتی تحت قرارداد خود، منتشر می نماید.
11-1- محتوای کاربر: شامل هرگونه محتوی متنی، تصویری، ویدئویی که کاربران اتراق در حساب کاربری خود، در نمایه (پروفایل) شخصی خود، یا نمایه (پروفایل) اقامتگاه خود و یا در مکالمات درون سیستمی، در سایت اتراق ایجاد، ارسال، آپلود، یا منتشر می نمایند.
12-1- رزرو: عبارتست از یک مجوز رسمی که توسط میزبان به میهمان مربوطه اعطا می گردد تا وارد یک اقامتگاه مشخص گردیده و در مدت زمانی مشخص، با تعداد همراهان معین و با شرایطی مطابق با توافق صورت گرفته با میزبان، جهت اقامت موقت خود و همراهان خود مورد استفاده قرار دهد.
ماده ۲- حساب کاربری
۱ - ۲- برای بهره مندی کامل از وبسایت همچون رزرو یک اقامتگاه یا اجاره دادن یک اقامتگاه، کاربر می بایست ثبت نام کرده و با ثبت اطلاعات کاربری مشخص شده به عضویت وبسایت درآید. در اینحالت حساب کاربری مختص همان کاربر، جهت اداره امور جاری، در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت.
۲ - ۲- تنها افرادی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی باشند می توانند اقدام به ساختن حساب کاربری در اتراق کنند، افراد زیر ۱۸ سال، می بایست تحت نظر والدین یا قیم قانونی خود از وبسایت استفاده کنند. برای ایجاد حساب کاربری مقدماتی، هر کاربر باید نام، نام خانوادگی و شماره همراه خود را در نرم افزار اتراق ثبت کند.
3-2- کاربر با ثبت نام در اتراق می پذیرد که قوانین و مقررات اتراق را به صورت کامل مطالعه کرده و پذیرفته است. این قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند، استفاده کاربران از اتراق به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.
4-2- کاربر می پذیرد اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به روز در سرویس اتراق وارد کند. هرگاه کشف گردد که هر یک از اطلاعات درخواستی به غلط ثبت گردیده، شرکت می تواند حساب کاربری مربوطه را مسدود کرده و از ارائه سرویس به کاربر خودداری کند.
5-2- هر فرد تنها می تواند یک حساب کاربری به عنوان میهمان، میزبان و یا هردو بصورت همزمان در اتراق داشته باشد.
۶ - ۲- مسئولیت همه فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری اشخاص در اتراق یا سایر خدمات مربوط به اتراق انجام می شود به عهده کاربر است.
7-2-مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهده کاربر است. در صورت مفقود شدن یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاع رسانی به شرکت انجام نشده است مسئولیت همه فعالیت هایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و می شود به عهده کاربر خواهد بود.
۸ - ۲ - کاربر حق ندارد حساب کاربری خود را در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی ثالث قرار دهد، یا حساب خود را به فرد با شرکت دیگری منتقل کند. بدیهیست مسئولیت هرگونه نقض قوانین از جانب دارنده حساب کاربری به عهده مالک حساب کاربری خواهد بود.
ماده ۳- استفاده از وبسایت
۱ - ۳- کاربر متعهد به رعایت همه قوانین اخلاقی، شرعی و عرفی جمهوری اسلامی ایران در طی استفاده از خدمات اتراق است. با استفاده از سرویس اتراق کاربر می پذیرد که از خدمات اتراق برای انجام هیچ فعالیت غیرقانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکند. کاربر حق ندارد اشیاء غیر مجاز از جمله مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح یا سایر اشیاء یا حیواناتی که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران مجاز نیست را به اقامتگاه منتقل کند، نگهداری کند و یا استفاده نماید.
2-3- کاربر می پذیرد که اتراق ارائه کننده خدمات اقامت نیست، بلکه ارائه کننده خدمات نرم افزاری از طریق وبسایت و اپلیکیشن های اتراق است، که ارتباط مستقیم بین میهمانان و میزبانان را جهت توافق بر انجام یک اقامت کوتاه مدت بصورت الکترونیکی فراهم و تسهیل می کند. اتراق به هیچ عنوان مالک یا متصدی یا نماینده اقامتگاههایی که در وبسایت توسط کاربران به ثبت رسیده نمی باشد، همچنین دخالتی در آماده سازی، مدیریت و اداره اقامتگاهها ندارد. در سرویس اتراق، میهمان مختار است درخواستی برای رزرو یک اقامتگاه ایجاد و برای کاربر میزبان ارسال کند یا خیر، همچنین میزبان مختار است یک درخواست رزرو را بپذیرد یا رد کند، لذا هر رزروی که میهمان و میزبان بر سر آن به توافق میرسند باید به عنوان یک قرارداد لازم مستقل بین کاربر میهمان و کاربر میزبان در نظر گرفته شود و اتراق هیچ کنترلی بر رفتار هیچ یک از کاربران خود ندارد. لذا مسئولیت اتراق محدود است به مهیا کردن وبسایت و اپلیکیشن ها و سرویسهای نرم افزاری مربوطه و هیچ نوع مسئولیت دیگری را نمی پذیرد.
۳- ۳- تمامی خدمات سیستمی اتراق به کاربران در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه روز فعال است و کاربران می توانند امور خود را بصورت آنلاین پیگیری نمایند. روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه امور غیر السیستمی همچون پاسخ تلفنی به درخواست ها و یا رسیدگی به مشکلات مشتریان در طول روزهای کاری و در اولین روز پس از تعطیلات پردازش می شوند.
4-3- اتراق همواره در دریافت و تحویل فوری کلیه درخواستهای ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام می دهد. با وجود این، در صورتی که در خواست رزرو توسط میزبان مربوطه رد شود و یا پاسخی ارسال نگردد، حق کنسل کردن آن درخواست و استرداد وجه پیش پرداخت به میهمان امشتری مربوطه برای اتراق محفوظ است، یا اینکه میهمان  میتواند اقامتگاه مد نظر را با اقامتگاههای دیگری جایگزین کند.
5-3- در صورت بروز مشکل در تایید رزرو درخواست شده، مانند اشغال بودن اقامتگاه یا رد درخواست توسط میزبان، مبلغ شارژ شده در کیف پول میهمان بصورت اتومات آزاد می گردد، در اینحالت میهمان می تواند درخواستی برای عودت مبلغ پیش پرداخت شده ثبت نماید تا وجه درخواستی حداکثر طی ۴۸ ساعت کاری به حساب معرفی شده توسط مشتری واریز گردد، یا اینکه می تواند مبلغ شارژ در کیف پول میهمان بصورت اتومات آزاد می گردد، در اینحالت میهمان می تواند درخواستی برای عودت مبلغ پیش پرداخت شده ثبت نماید تا وجه درخواستی حداکثر طی ۴۸ ساعت کاری به حساب معرفی شده توسط مشتری واریز گردد، یا اینکه می تواند مبلغ شارژ شده در کیف پول خود را برای رزرو اقامتگاهی دیگر حفظ نماید.
۶ - ۳- در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج نرخ اجاره بها موجود در سایت اتراق، حق بلا اثر نمودن درخواست و رزرو انجام شده توسط مشتری، برای اتراق محفوظ است. اتراق در اسرع وقت وجوه دریافتی را به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت می نماید و کاربر با ورود به سایت اتراق می پذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.
7-3- کاربران باید هنگام ثبت درخواست رزرو مورد نظر خود، فرم درخواست را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است در صورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، درخواستهای کاربر قابل پیگیری و پردازش نخواهد بود. درج اطلاعات هویتی، آدرس، ایمیل و شماره تماس های مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است. در صورتی که شبهه ای در صحت این اطلاعات وارد باشد، اتراق جهت اطمینان از قطعیت رزرو، میتواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.
۸ - ۳ - کاربر میهمان متعهد می شود اطلاعات ثبت شده در هنگام رزرو اقامتگاه منطبق با واقعیت باشد بعنوان مثال مشخصات کاربر میهمان صحیح باشد و همچنین تعداد میهمانان ورودی و مقیم در اقامتگاه برابر با تعداد میهمان ثبت شده در درخواست رزرو باشد. درصورت عدم تطبیق اطلاعات ثبت شده با واقعیت، کاربر میزبان مجاز به لغو رزرو بوده و مسئولیت جبران خسارات وارده برعهده کاربر میهمان است.
۹ - ۳ - کاربر میهمان، تنها می تواند اقامتگاهی را برای اقامت خود و همراهان خود رزرو نماید، رزرو یک اقامتگاه برای فرد دیگر بدون هماهنگی با اتراق، خلاف مقررات می باشد
10-3- کاربر میزبان، مسئول و متعهد می باشد، که پس از نهایی شدن یک رزرو، اقامتگاه مربوطه را با مشخصات و خدمات تعهد شده در سند رزرو نهایی، در اختیار میهمان مربوطه قرار دهد. در غیراینصورت، مسئولیت جبران خسارات وارده به عهده کاربر میزبان است
11-3- با توجه به ثبت سیستمی درخواست رزرو، صدور مجدد فاکتور یا تغییر مشخصات آن تنها از طریق تماس مستقیم با تماس با ما ممکن بوده و زمانبر می باشد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت درخواست رزرو، نسبت به این مساله دقت لازم را مبذول نمایند.
12-3- کاربر میهمان می پذیرد، درخواست رزروی ارسال نکند مگر اینکه قصد استفاده از خدمات اتراق را داشته باشد. کاربر میزبان می پذیرد اقامتگاه خود را تنها به منظور به اجاره دادن آن اقامتگاه از طریق اتراق ثبت کند. کاربر میهمان اگر پس از ارسال درخواست رزرو و پذیرش درخواست توسط کاربر میزبان، درخواست را لغو کند و کاربر میزبان اگر پس از قبول یک درخواست رزرو، درخواست را لغو کند شرکت می تواند به دلیل تاثیر این امر بر اعتماد سایر کاربران و مخدوش شدن شهرت و اعتبار کاری اتراق، به تشخیص خود جریمه های نقدی یا غیر نقدی به حساب کاربری ایشان اختصاص دهد و حساب کاربری ایشان را تا حل و فصل موضوع به حالت تعلیق درآورد.
13-3- کاربر میهمان متعهد به رعایت مقررات اقامتگاه رزرو شده، که توسط کاربر میزبان وضع و در نمایه (پروفایل) اقامتگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده شده است می باشد. در غیر اینصورت کاربر میزبان مجاز به لغو رزرو بوده و مسئولیت جبران خسارات وارده برعهده کاربر میهمان است.
14-3-مسئولیت به همراه داشتن و ارائه مدارک شناسایی کاربر میهمان و همچنین مدارک محرمیت زوجین میهمان در بدو ورود به اقامتگاه با کاربر میهمان است، در صورت بروز هرگونه مشکل در این ارتباط میزبان حق دارد رزرو را لغو نموده و مطابق مقررات لغو رزرو با کاربر میهمان رفتار نماید.
۳15-3- پس از نهایی شدن یک رزرو، در صورتی که میزبان برای تحویل اقامتگاه حاضر نشود، تمامی هزینه های دریافتی به میهمان بازگردانده خواهد شد، و اتراق حداکثر تلاش خود را برای یافتن اقامتگاه جایگزین و جلب رضایت میهمان مبذول خواهد داشت. در این ارتباط میزبان مربوطه مسئول هرگونه ضرر و زیان وارده به میهمان بوده و همچنین شرکت می تواند بعلت عدم رعایت مقررات اتراق که منجر به بی اعتمادی سایر کاربران و مخدوش شدن شهرت و اعتبار کاری او خواهد شد، به تشخیص خود جریمه های نقدی یا غیر نقدی به حساب کاربری ایشان اختصاص دهد و حساب کاربری ایشان را تا حل و فصل موضوع به حالت تعلیق در آورد.
۳- ۱۶- پس از نهایی شدن یکه رزرو، در صورتی که میهمان برای تحویل گرفتن اقامتگاه مراجعه نکند، اقامتگاه همچنان تحت رزرو ایشان باقی خواهد ماند و هزینه های پرداختی رزرو به ایشان مسترد نخواهد شد. در صورت لغو رزرو توسط میهمان، مطابق مقررات لغو رزروی که در تاریخ ثبت درخواست رزرو، در نمایه (پروفایل) اقامتگاه در معرض دید میهمانان قرار داده شده است رفتار خواهد شد. کاربر میزبان ملزم به مطالعه و انتخاب مقررات لغو رزرو اقامتگاه خود بوده، کاربر میهمان نیز ملزم به مطالعه مقررات لغو رزرو اقامتگاه مورد نظر خود، پیش از ارسال درخواست رزرو می باشد.
۳- ۱۷- کاربر میهمان می پذیرد، اقامتگاه تحت اجاره را مطابق تاریخ خروج مشخص شده در سند رزرو ترک کرده و تحویل دهد. در صورتی که میهمان بدون رضایت میزبان، بیش از مدت تعیین شده در اقامتگاه مانده و اقامتگاه را تخلیه نکند، میزبان حق دارد به میزان ۲ برابر اجاره بهای روزهای مذکور از میهمان مربوطه اخذ نماید، همچنین میزبان حق دارد از روشهای قانونی برای تخلیه اقامتگاه استفاده کند و هرگونه هزینه و ضرر و زیان در این ارتباط می بایست توسط میهمان مربوطه اخذ گردد.
18-3- کاربر میهمان می پذیرد، اقامتگاه و تمامی متعلقات و تجهیزات موجود در اقامتگاه تحت اجاره خود را پس از اتمام دوره رزرو، با شرایطی که هنگام ورود تحویل گرفته، به میزبان تحویل دهد. میهمان مسئول هرگونه خسارت وارده به اقامتگاه و متعلقات آن که توسط خود میهمان و یا همراهان میهمان ایجاد گردد می باشد. در صورت ادعای قابل اثبات خسارت از جانب میزبان، میهمان مربوطه مسئول پرداخت هزینه جایگزینی مورد صدمه دیده یا مفقود شده می باشد.
19-3- در صورتی که میزبان از خدمات عکاسی رایگان اتراق استفاده کند، عکسهای گرفته شده پس از حک واتر مارک اوتراق بر روی آن، در نمایه (پروفایل) اقامتگاه مذکور مورد استفاده قرار خواهد گرفت. مالکیت معنوی تمامی تصاویر گرفته شده متعلق به اتراق خواهد بود و میزبان متعهد می شود بدون مجوز رسمی اتراق، تصاویر مذکور را در هیچ کجای دیگر مورد استفاده قرار ندهد. همچنین میزبان می پذیرد که، حق استفاده از تصاویر اخذ شده در هرجا و هر زمان برای اتراق محفوظ می باشد.
20-3-کاربرانی که بعنوان میزبان اقدام به ثبت اقامتگاه می نمایند، حتما می بایست خود مالک قانونی اقامتگاه باشند و یا اقامتگاه بصورت اجاره بلند مدت در اختیار ایشان قرار داده شده و یا نماینده قانونی مالکه برای اجاره ملک باشند که توسط مالک اقامتگاه تعیین شده اند. در هر صورت امر میزبانی و اجاره اقامتگاه در اتراق تنها با اطلاع و اجازه صاحبة قانونی اقامتگاه مجاز می باشد. مسئولیت هرگونه خلاف، خطا و یا اشتباه صورت گرفته در این ارتباط به عهده کاربر میزبان مربوطه بوده و حق هرگونه پیگیری حقوقی در این ارتباط برای اتراق محفوظ می باشد.
21-3- مالکیت مادی و معنوی و همچنین تمامی مسئولیت نمایه اقامتگاه ثبت شده توسط کاربر میزبان، متعلق به ایشان می باشد. در صورتی که ادعایی مبنی بر مالکیت هر یک از اقامتگاههای ثبت شده به اتراق ارسال شود، پس از بررسیهای لازم و تایید مالکیت توسط کارشناسان اتراق، مالکیت و مسئولیت نمایه اقامتگاه مذکور، به مالک ملکه انتقال خواهد یافت و کاربر ثبت کننده می پذیرد که از تاریخ انتقال، هیچگونه ادعایی در ارتباط با نمایه اقامتگاه انتقال یافته نداشته باشد
22-3- در مواردی که رزرواسیون یک اقامتگاه در خارج از اتراق، توسط مالک به نمایندگان متعددی سپرده شده باشد، مالکیت نمایه اقامتگاه مذکور در اتراقه متعلق به اولین نماینده ای خواهد بود که نمایه اقامتگاه را بطور کامل و بی نقص، ثبت و منتشر نماید . تبصره: درصورتی که نماینده ای بتواند اقامتگاهی را بطور معنی داری با نرخ پایین تر و شرایط بهتر از آنچه که در وبسایت ثبت شده عرضه کند. پس از بررسی و تایید کارشناسان اتراق، نمایه اقامتگاه مذکور به نماینده دوم انتقال خواهد یافت و نماینده اول می پذیرد که از تاریخ انتقال، هیچگونه ادعایی در ارتباط با نمایه اقامتگاه انتقال یافته نداشته باشد
23-3-کاربر میزبان، در صورت نمایندگی، تنها می تواند نماینده مستقیم مالک اقامتگاه باشد و واسطه گریا غیر مستقیم به هیچ عنوان در اتراق قابل پذیرش نیست. در صورت مشاهده چنین موردی، اتراق حق دارد نمایه اقامتگاه مذکور را از کاربر متخلق باز پس گرفته و به تشخیص خود، عضویت کاربر متخلف را لغو نماید.
24-3- کاربر میزبان می پذیرد، اقامتگاه ثبت شده ایشان، می تواند توسط کارشناسان اتراق جهت تایید، مورد بازدید حضوری قرار
گیرد
25-3- کاربر میزبان می پذیرد، که ارتباطش با وبسایت اتراق، به عضویت ایشان در وبسایت بعنوان یک عضو پیمانکار مستقل محدود می باشد، و هیچگاه این عضویت به معنی کارمندی با نمایندگی اتراق و یا شراکت با اتراق نخواهد بود و کاملا بصورت انحصاری برای خود و در جهت منافع خود فعالیت خواهد نمود و نه برای و در جهت منافع اتراق. همچنین اتراق هیچگونه کنترلی بر اقامتگاه ثبت شده میزبان و یا هرگونه فعالیت خارج از وبسایت میزبان ندارد، و کاربر میزبان بعنوان عضوی از وبسایت اتراق، می پذیرد تا هیچگاه عملی انجام ندهد که القا کننده شراکت یا نمایندگی ایشان با اتراق باشد(شامل استفاده غیر مجاز از مالکیت فکری وبسایت اتراق).
26-3- اشاره به "تایید شده بودن با کلمات اینچنینی در نمایه (پروفایل کاربران وبسایت، تنها نشان می دهد که کاربر مذکور یکی از اطلاعات ثبت شده خود همچون شماره تلفن همراه با آدرس منزل و غیره، را به تایید رسانده است، و این به معنی تایید همه جانبه کاربر مذکور، قابل اعتماد بودن، امن بودن یا مورد تایید بودن ایشان از جانب اتراق نمی باشد. در عوض توصیه می شود تا تمامی اعضا، پیش از تصمیم به رزرو یک اقامتگاه یا پذیرفتن یک درخواست رزرو، ارزیابی لازم از کاربر مورد نظر را به انجام برسانند. اتراق هیچگونه مسئولیتی در قبال صدمات با زبانهای احتمالی به افراد ناشی از تعاملات دو جانبه با چندجانبه کاربران با یکدیگر را نمی پذیرد.
27-3- افراد ۵ سال به بالا بعنوان یک میهمان محسوب می شوند.
28-3- خدمات اتراق ممکن است با مشارکت شرکت های دیگری ارائه شود که شرکت اتراق کنترلی روی آنها ندارد. در چنین شرایطی کاربر می پذیرد که این خدمات و شرکتها، قوانین استفاده و مقررات مختص به خود را دارند و اتراق مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این شرکتها ندارد.

29-3-نرخ اجاره از طرف میزبان تعیین می شود که 10 درصد از آن متعلق به اتراق می باشد. بعد از رزرو اقامتگاه و ثبت اطلاعات مهمان، اطلاعات در اختیار میزبان قرار خواهد گرفت. هزینه اقامت آنها هم در روز ورودشان به اقامتگاه به حساب میزبان واریز خواهد شد.
در صورتی که 24ساعت قبل از ورود مهمان رزرو را لغو کرد، درصدی از هزینه کسر و به حساب میزبان منتقل خواهد شد. این درصد برعهده میزبان می باشد.