چگونه میزبان خوبی باشیم

چگونه میزبان خوبی باشیم



قوانین و راهنمای میزبان در اتراق

اصلا چرا میزبان شویم؟

سال‌هاست که فرهنگ سفر تغییر کرده است. گذشت زمانی که مردم برای یافتن سوئیت و اقامتگاه وارد شهر می شدند و در به در دنبال یک اقامتگاه با قیمت مناسب می گشتند. امروزه مردم سفرهای ارزان و راحت را ترجیح می دهند. بدون دغدغه، بدون دردسر و همراه با تجربه های جدید.
اتراق یک بستر فنی و قانونی را برای شما فراهم کرده است. هدف ما این است که فاصله بین میزبان و مهمان را کم کنیم. به طوری که مهمان در شهر خود اقامتگاه مورد نظر خود را به راحتی انتخاب کند.
پس اگر اقامتگاهی دارید که می توانید اجاره دهید، می توانید در اتراق میزبان شوید.

چگونه می توانیم میزبان شویم؟

برای این کار نیازی نیست که فرآیند پیچیده ای را طی کنید. کافی است که از منوی بالا سمت چپ گزینه ثبت نام را انتخاب کرده و فرم مربوطه را پر کنید. سپس وارد بخش داشبورد شده و گزینه میزبان را فعال کنید. در آخر فرم مربوط به اقامتگاه خود را پر کنید.
کارشناسان ما به سرعت با شما تماس می گیرند و شما را راهنمایی می کنند. در صورتی که شرایط لازم برای میزبانی را داشتید و عکس ها و مشخصات اقامتگاه شما مناسب بود، آن را در اپلیکیشن و سایت به مشتریان و مهمانان نمایش خواهیم داد.

اقامتگاه ها و سوئیت هایی که ثبت می کنید چه ویژگی های باید داشته باشد؟

بی شک مهمان محیطی پاکیزه و تمیز را ترجیح می دهد. پس تلاش کنید قسمت های مختلف اقامتگاه پاکیزه و تمیز باشد. همچنین وسایل سرمایشی و گرمایشی اقامتگاه حتما مناسب باشد.
فضای نشیمن را به خوبی دکور کنید تا حس رضایت را در مهمان به همراه داشته باشد. وسایل آشپزخانه به طور کامل وجود داشته باشد تا مهمان به راحتی بتواند از آن استفاده کند.
از سرویس بهداشتی و حمام غافل نشوید و مواد شوینده را حتما در آنجا قرار دهید. درهای اقامتگاه حتما سالم باشند تا احساس امنیت و راحتی به مهمان دست بدهد. تلاش کنید در عکس هایی که از محل اقامتگاه می گیرید، تمام این موارد را نشان دهید.
به طور کلی، هر چه امکانات بیشتری در اختیار مهمان قرار دهید، قطعا از امتیاز بالایی نیز برخوردار خواهید بود.

نمونه عکس اقامتگاه قوانین رزرو و نحوه پرداخت به میزبان ها در اتراق چگونه است؟

نرخ اجاره از طرف میزبان تعیین می شود که 10 درصد از آن متعلق به اتراق می باشد. بعد از رزرو اقامتگاه و ثبت اطلاعات مهمان، اطلاعات در اختیار میزبان قرار خواهد گرفت. هزینه اقامت آنها هم در روز ورودشان به اقامتگاه به حساب میزبان واریز خواهد شد.
در صورتی که 24ساعت قبل از ورود مهمان ، مهمان رزرو را لغو کرد، درصدی از هزینه کسر و به حساب میزبان منتقل خواهد شد. این درصد برعهده میزبان می باشد.
عکس اقامتگاه خود را طوری تنظیم کنید که به لحاظ بصری کاملا جذاب باشد این کار قطعا شانس شما را برای رزرو زیاد میکند.

میزبان چه تعهدهایی به اتراق دارد؟

میزبان باید با سایت و اپلیکیشن آشنایی کامل داشته باشد تا رزروهای در انتظار را قبول یا رد کند.
همچنین از عکس های واقعی استفاده کند و  قیمت‌های خود را به روز رسانی کند و در نظر داشته باشد که مسئولیت اشتباههای پیش آمده بر عهده میزبان است.

میزبان چه تعهدهایی به مهمانان و مسافران دارد؟

میزبان به لیستی که ارائه داده است باید مسئول باشد و لوازم و تجهیزات خود را قبل از ارایه به میهمان تست کند و بهتر است برای لوازم الکترونیکی یک راهنما در اقامتگاه قرار دهید.  لوازم اورژانسی حتما در اقامتگاه خود داشته باشید و حتما در دسترس میهمان باشند. در حالت کلی باید تمام امکانات نوشته شده در سایت برای اقامتگاه باید موجود بوده و مطابق قوانین اتراق باشد. سعی کنید از رد رزرو بدون دلیل بپرهیزید.

چگونه می توانیم در اتراق میزبان برگزیده شویم؟

هر چه امتیاز بیشتری از مهمان ها بگیرید، امکان برگزیده شدن شما هم بیشتر است. می توانید با ویژه شدن در صفحه اول سایت قرار بگیرید.

برخی نکاتی که رعایت آن به جذب مهمانان بیشتر منجر می شود:

میزبانان گرامی برای افزایش محبوبیت و مراجعه بیشتر مهمانان لطفاً موارد زیر را رعایت کنید:

  1. *با توجه به شرایط پیش آمده، به بهداشت منازل و اقامتگاه های خود دقت کنید. لوازم و امکاناتی که در اختیار مهمان قرار خواهید داد حتماً تمیز و ضدعفونی شده باشند حوله ها تمیز باشند، سطوح تمیز و ضدعفونی شده باشد.
  2. * لطفاً به مسئله امنیت مسافران توجه ویژه داشته باشید و اگر  اقامتگاه شما دارای مشکلاتی باشد حتما آن را به مهمان اعلام کنید.
  3. *حتماً قوانین مربوط به میزبانی که در بخش قوانین اتراق نوشته شده است را مطالعه کنید برای جذب مهمانان بیشتر از عکس های با کیفیت و مناسب استفاده کنید.
  4. *لطفاً پاسخگو باشید! در طول مدت اقامت مهمان در دسترس بوده و به سوالات آنها پاسخ دهید.
  5. *از کنسل کردن بی مورد خودداری کنید و سعی کنید رضایت مهمان را برای سفرهای بعد جلب کنید.
  6. *لوازم ضروری و اولیه مانند پتو بالش شامپو مایع دستشویی دستمال کاغذی برای مهمانان تدارک ببینید.
  7. *تلاش کنید سریعاً به درخواست های رزرو پاسخ دهید تا مهمانان بتوانند در صورت عدم تایید توسط شما سایت دیگری را انتخاب کنند. اینکه شما چقدر سریع و زود پاسخگوی مهمان هستید برای ما مهم است که انتظار داریم در طول ۲۴ ساعت پاسخگو باشید.
  8. *لطفاً استانداردهایی را که اتراق تعریف کرده است به دقت مطالعه کنید تا مهمان اطمینان و فضای تمیز را در اختیار داشته باشد.
  9. *هیچ مهمانی دوست ندارد چهار یا پنج بار پیغام بدهد تا یک مکان قابل دسترسی پیدا کند پس ما انتظار داریم در تقویم ، روزهای رزرو و خالی بودن اقامتگاه را تنظیم کنید تا با مشکلات رزرو مواجه نباشیم . لذا اگر به صورت آفلاین اقامتگاه را اجاره داده اید، حتما از تقویم اتراق آن روز را خط بزنید تا مهمانان اتراق نتوانند آن روز را رزرو کنند.
  10. *تا جایی که امکان دارد از کنسل کردن دوری کنید چون در صورت کنسل کردن بی دلیل اکانت شما مشمول جریمه میگردد.
  11. *حتماً بعد از پایان اقامت مهمان از او نظرخواهی کنید و از او درخواست کنید تا در نظرسنجی اتراق نیز شرکت کند تا بتوانید امتیاز مناسب را کسب کرده و به صورت میزبان ممتاز در بیاید.
  12. *مهمانان انتظار دارند اقامتگاه و اتاقی که تحویل می گیرند تمیز و مرتب باشد لطفاً نظافت اتاق و اقامتگاه خود دقت کنید.
  13. *سعی کنید از قیمت‌های رقابتی برای جذب میهمان بیشتر و مداوم برای اقامتگاه خود استفاده کنید.

 

با تشکر از توجه شما میزبانان عزیز و گرامی. امیدواریم همکاری عالی و پرسودی داشته باشیم.